2020年2月13日 星期四

輕鬆一下

講吓輕鬆嘢,唔係會抑鬱。

自從上次食飯,鄰枱坐咗個趕在高鐵停駛之前返嚟嘅女人,我就唔敢再在街食飯。之後,我就變成一個全天候煮飯婆。

現在因為唔夠口罩,變咗唔出得街而要存糧;由於我好鍾意食嘢,所以一向都有存糧經驗,而這經驗就幫咗我,在這個亂世嘅情況下,識得點苦中作樂,將平凡變有趣。

一早學識咗,將蔬菜汆水急凍就可以放幾個月、抹乾淨食唔晒嘅雞蛋再放冰箱、快過期嘅麵包放雪櫃然後牛油煎香會變高級鬼佬三文治……

但係,起呢個時候,唔會再keep住買新鮮嘅嘢,就變咗買罐頭、米麵、急凍海鮮,買埋無人理嘅早餐穀麥,以及被人忽略了「填飽個肚之餘都要安慰下自己嘅即沖朱古力」,仲有唔知點解可以放咁耐嘅童年味道「莎莉蛋糕」,與及事到如今唔好再戒口要放肆去食嘅「魚手指」。

日日要規劃,早午晚餐要點變化,早餐麵包當道:牛油煎、肝醬塗、油占多、餐湯點、餐蛋治……午餐粉麵主題:廣島蠔麵、台灣拌麵、蝦麵、雲吞麵,當然唔少得廚師牌腸仔一丁……晚餐傳統米飯:茄汁豆各種煮法、白汁飯咖喱飯全部上場、日式蛋中式蛋炒蛋蒸蛋,仲搵到倉底貨嘅鹹魚去炒飯,當然最多食係我最拿手嘅粥,鹹雞、元貝、雞蛋、粟米……各式其式,最緊要係有油有鹽夠薑及放匙羹。

呢輪補貨第二多嘅竟然係海味,平時食到過期都未食完,家吓話咁快就食晒,上網買瑤柱蝦米,果然無食開嘅元貝櫻花蝦咁好味,但咁講好似好奢侈,而家仲有海味食,係一個恩賜;補貨最多嘅係醃菜,辣椒蘿蔔、辣椒腐乳、潮州橄欖菜,用來送粥太好味,當咗主菜咁狂食,結果買完又買,而且超市這類貨都無人掃,安心買唔駛同人搶亦唔駛怕搶咗人。

廁紙同米無同人搶過,反而係去買罐頭時,遇到突然一班人向我方向衝過來去搶廁紙,嚇親我老公,以為乜事要走難。到而家,一盒醫護口罩都無成功買到。

我久唔久都唸,香港而家係咪可以以物易物,有人有滴露無漂白水,有人有漂白水無滴露。我可唔可以用皇冠廁紙+健力士面紙+高樂士消毒紙巾+金鳳米,換一盒醫護口罩?

2020年2月12日 星期三

Home Office是工作中

其實,大家真係要有道德。Home Office唔等於放假,係出緊糧返緊工㗎。

有無嘢做一回事,就算平時在公司無嘢做,你都要自己搵嘢做(或者扮做嘢),唔會離開崗位,隨時都要stand by家嘛。

咁點解而家香港水深火熱,Home Office係為咗控疫情、降風險、慳口罩,但呢個咁嚴肅嘅時候,會有人去咗逛街行山睇戲食飯bbq㗎呢?

我個人比較認真,就算無人知,都要對得住自己。而家都莫講話靜雞雞去玩,竟然仲將相po fb,完全違背咗基本嘅專業操守。

我知Home Office成個月真係唔知做乜好,但當我們話緊d細路仔,次次都要老師安排晒d嘢比佢哋,而佢哋完全唔識點自處嘅時候,我哋班大人正正就係最唔識規劃嗰個。你就算唔知做乜好,都要知道起碼你可以身教:有責任心。

2020年2月8日 星期六

蠢才蠢話

自律就唔會強制,強制就唔駛自律。「強制自律」是新詞嗎?你哋唔識可唔可以查下字典。靠自律,咁唔駛法律唔駛監獄啦,這真的是甚麼人才會想到這樣講?圓謊也不至於變低智吧?香港在你們手上,真係死得。

2020年2月7日 星期五

一個都不能少

睇住四萬人湧入香港,仲要趕明天凌晨前繼續湧緊嚟,真係好驚恐。

不論佢地係乜原因(掃貨、睇病還是避難)定有病無病(有咳無咳還是確診),幾萬人湧入來呢件事,好似係想毀滅香港,多過想逃離共黨。

日日睇住班無能但有權嘅人解釋唔到兼亂噏一通,真係令人嬲到噴火。再加上好多壞消息:確診確診又確診、闖關亂走講大話、一個個話罷工又無聲氣、醫護罷工無noise又復工……真係沮喪到貼地。

睇住醫護終於勇敢罷工,但最基本嘅保護都爭取唔到,仲要比人話激進威脅除牌兼屈無良心,最後幾百票之差要復工。我講唔出「辛苦晒、支持你哋」,因為佢哋唔需要明天,而好可能係即時就要近乎零裝備咁去送死。

我比唔到安慰佢哋,因為我好嬲,點解要咁犧牲?不是說好不可以再多一個謝婉雯醫生嗎?而家政府係無做過任何妥協,唔好以為假封關假強制檢疫係讓步,我唔信。香港必須封關,而醫護最需要既嘅係裝備。都唔好提保護衣了,今天不是有片證明醫護要自己排隊比錢去買口罩嗎?而家醫護咁樣復工,我點可以為佢打氣?

而家好似電影橋段「打緊仗,明知寡不敵眾,但個國王仲叫d將軍率領騎兵一齊衝過去送死。」有印象嗎?法拉墨被佢個瘋爸命令佢地衝去班魔多大軍嗰part,嗰時我已經勁唔明,做乜要班手下同你呢個「孝子忠臣」去送死啫,一拳打死個瘋爸啦!記得d村民係點送行嗎?就係送殯咁囉。

我真係好唔想醫護有咩事,我唔知佢哋有幾掙扎,但佢哋真係唔值得為咗呢個香港去奉獻自己。做醫護預咗有風險唔怕死,唔代表你真係要咁死,任何人都無權去攞人條命,要人做嘢就要先保護到d下屬。死左,又幫到邊個?有人歌頌被封英雄,除左安慰到親屬勉勵到他人,又有乜意思?一個咁傑出嘅人,應該留返條命,去造就更多生命。我知唔係人人都辭到職,但生命最緊要,即使有抱負,都要留返條命先可以實現。醫到人唔代表醫到香港,但無咗你地香港就少左一個香港人,求求醫護,要復工的,要加倍小心,救人前先救自己;另有想法的,就相信自己不用懷疑。

我是絕對相信所有醫護是無私的,因為我曾遇到的護士,會敏感地察覺病人的心靈傷痛、會不介意病人的骯髒與呻吟、會在乎病人的痛楚及流著的血、會笑著去應付艱難巨大的工作。各位醫護,要好好保護自己,香港不能沒有你。

別理會行動的成敗、香港的堪虞了,真的,先顧好自己命仔,其他的,應該由全體香港去承擔。如果照顧病人是你的天職,那麼管理自己的生命,就是你與生俱來的責任。不管是病人定市民,香港一個都不能少。

2020年2月1日 星期六

口罩荒不要成慌

昨晚hktvmall比人偷左兩萬五個口罩,我好嬲。唔係因為無左錢,而係因為我深信個賤賊偷左好多人既心血和愛,同埋生命。

我一直有跟進hktvmall入口罩情況,知道佢地花左好多時間、心力,在全世界搵口罩;我真的感受到他們不是在賺錢,而是在救亡。

今天,卓悅有更多口罩供應,連埋之前日本城,萬寧,比左好多希望我地。但是,見到愈來愈多人自製口罩,愈來愈多人一個口罩都無,令我決定先不再去排口罩。

老人、長期病患、醫護、要上班的人都比我更需要口罩。看到有人一個口罩都沒有就去排隊,我很心痛。現在,香港沒有政府,卻受控於一國,我們都要更好好保護自己,照顧好香港人。

2020年1月31日 星期五

未有口罩先花口罩

昨天,戴左一個口罩,去萬寧排口罩,排唔到。

無唔開心,但崩潰了。

成個人崩潰,不是因為買唔到口罩,而係我白白嘥咗一個口罩。

忍咗好耐,返到屋企先至喊。

今天,提起精神努力過,放棄出卓悅出屈臣氏出各大有口罩的零售了,蹲在電腦前,希望有緣撞到網店上架。

再想想今晚煮什麼給老公吃,一齊共度這難關。

2020年1月29日 星期三

老公返工了,我失眠了

我老公要返工,我真係好自責。點解我要身體差,乜都幫唔到手?佢為左要養我要供樓,唔可以請假,焗住要冒險返工。如果你有乜事,一切仲有乜意義?我好嬲自己好憎政府,搞到件事變災難。

愛在瘟疫蔓延時,本來是一套戲,點解會變成生活?我唔想咁悲壯,唔要可歌可泣,我只要平平淡淡,平平安安。

點解咁難?

政府唔好再講大話扮好人,上次打風話非緊急公務員唔駛上班,結果係大把人要爬山返工;今次話非緊急工務員唔駛返,結果係唔係都變左緊急公務員。你講就講得好聽,但下面d高官永遠都唔知你有咁決定而唔點知應對,乜叫非緊急?從來無人定義過,為左怕孭鑊,永遠就咁就齊齊返實無錯。

我好嬲我自己,如果唔係一出道就病,而家就唔駛靠我老公一個,佢就可以請假甚至即刻辭職。雖然世事無如果,但係我都好想時光倒流,由廿四歲開始從新來過,捱過一次又一次的眼流,今日就不用好似生離死別咁睇住愛人戰戰兢兢咁返工,用有限既口罩,消失於黎明之中。

祝平安回家,白頭到老,剛過了十一年,我們要牽手到一百歲。

祈禱

天父,求祢保守上班的人要平安,別染病,我們要一家人齊齊整整,度過這個難關。

2020年1月27日 星期一

Thank you, Kobe

Kobe。

我第一個愛上的籃球球員是Kobe,所以我一開始已把籃球技巧水準定得很高。我以為fade away好普通,以為入波好簡單,以為籃球拼勁就係打不死。但原來睇慣Kobe,就會睇唔慣一般人的水平。

難忘Kobe被打到鼻骨骨折加腦震盪然後戴住眼罩繼續上場打足成季,難忘Kobe扭傷仲入埋罰球先下場,難忘球隊唔知點進攻時既進攻就係交波比Kobe,難忘Kobe永不放棄成日絕殺完場前既罰球永無甩拖,難忘隊友低沈時他飛身撈波救界外救去激勵隊友,難忘他破了湖人一個個紀錄時總是謙虛地說「這只是因為自己待在同一隊隊伍中夠久」......我看過Kobe拿40分、60分、80分,他用110分努力去完成自己喜歡的事。看著Kobe,自己很難不熱血。

Kobe就是一種精神,去叫人爬起來別倒下。

三年前,Kobe退休,但我以為仲有大把機會見到佢,我仲等緊佢來香港。什麼廣告呀、宣傳呀、公益呀,一定有他的蹤影,他太有價值,不會消失。怎知道,今天Kobe死了。

今天起來,第一個消息,是Kobe死了。很傷痛很可惜,難以相信。整天,我都被一篇篇悼念文搞得很生氣。不是真心喜歡Kobe的,請不要在現在寫什麼「我並不喜歡Kobe,但......」「我喜歡xxx,但現在懷念Kobe......」「我從來就討厭湖人,但......」之類的廢話。沒有喜歡過Kobe,那你現在是要懷念什麼?請不要用別人的回憶去呃like。

現在,我鼻酸了,我曾經追著的湖人,癡迷著的Kobe,我只好寫下悼念文,去紀錄我認識的Kobe,及Kobe對我的影響。Kobe令我以為籃球就是逢人必過,逢射必入,沒有必輸,只有永不放棄。一個永遠付出所有的人,卻永遠覺得自己做得不夠;一個成就非凡的人,總是覺得做著基本。

在我的世界,沒有KOBE,就沒有NBA。Thank you, Kobe。

2020年1月24日 星期五

武漢肺炎:唔該警覺啲啦!

經歷過沙士,無人還會對武漢肺炎掉以輕心。輕視這威脅的,一是笨蛋二是奴才。

沙士當年,街上車上有誰會不戴口罩?現在為什麼搭車成車都無五個人戴?先不說有誰覺得自己唔會中、事態不緊急而無戴口罩;而現在竟然係有人因為無口罩所以無戴!2003年,從day1發現病例,大家已如臨大敵,一早買定口罩,並沒有突然大夥去搶到缺貨成個星期的情況。口罩供求固然緊張,但當時從無聽過有人因為買唔到口罩已無戴口罩出街,這個情況發生在100%受教育的已發展城市身上,實在荒謬至極。

當年上下一心齊抗sars,尤記得當時醫護隔著玻璃透過電話和家人訣別般。全部醫護緊守崗位不敢回家,為了救人趕不及穿防護去插喉,多少醫護受盡身心折磨?多少醫護因此染病逝世?我們只能感謝與悼念,從沒忘記守護著我們的天使。當時醫護沒抱怨一句,現在政府的窩囊,陷全港於危險推醫護上絕境。這時竟然沒有全港同心抗疫,要議員去高鐵抗議、醫護發動工業行動、市民要自己去撲口罩,警察卻仍然不斷在捉人。現在除了靠自己,就是靠自己。

記得當年sars停課了,現在別說停課了,連叫戴口罩都不敢。學校是傳播病菌極高危的地方,流感高峰期,一個學生染病半班被感染,老師病不停是常見的事。年紀愈小愈不懂保護自己保護他人,咳嗽噴嚏口水鼻涕齊飛。當年,在校即使小息都不離座位不離課室不除口罩,若吃東西不能說話,彼此不能交換食物,懷孕老師全部請假唔返學。現在不停課,遲早出事。一定要繼續施壓要停課,若不宣佈停課,家長都要認真考慮自行停課。無論怎樣防護,學校都是一個密集封閉的地方,傳染機會極高。豬流感停課、寒流停課,無得醫嘅武漢肺炎唔停課?

最後,當年最深刻的,是每天看公佈哪條邨有確疹,大家都像在等宣判死刑。有一天,我的同學的屋邨有確疹了,她那樣子,我永不忘。那個絕望得要死掉的感覺,好無助。看到一車車淘大居民被送去麥里浩,那個畫面,怎忘得了?香港人,回想一下2003年sars,為己為人,請戴口罩。

後記:昨天除了一小時口罩在餐廳吃飯,剛吃完想埋單,聽到鄰桌講嘢無停過的女人講:「我媽和我講,好彩你在佢封城之前搭高鐵返咗來。」我立刻戴口罩走人,但我其實應該粗口鬧佢。

唔該,武漢回來的、中國回來的、搭過高鐵的,都應該隔離自己兩星期,唔隔離要出街都唔好除口罩!我現在就要隔離自己,因為你從來不知道自己有沒有感染,也不知道旁邊的是甚麼人,唔該,唔好咁自私,我們不是中國人,我們是有公德的。

為防你忘了,送一曲〈愛是不保留〉,紀念謝婉雯醫生的電影《天作之盒》主題曲。我們當年,是怎麼的痛過,淚是怎樣流,只期望,歷史不要重演。

逍遙鶴